محل تبلیغ شماست

Search

راهنمای خرید یخچال : یخچال به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم مورد نیاز در هر آشپزخانه به شمار می رود که به واسطه همین اهمیت باید دقت کافی را در انتخاب آن به کار بست. انتخاب یک مدل مناسب که انتظارات شما را از نظر فضای آشپزخانه، عملکرد و سبک یخچال مورد نظر را برآورده سازد از اهمیت بالایی برخوردار است.

امیدواریم این راهنمای خرید یخچال به شما در پاسخ دادن به سوالات زیر کمک کند:

چه مقدار فضا برای قرار دادن یخچال در نظر گرفته اید؟

چه ظرفیتی را برای نگهداری غذا در یخچال نیاز دارید؟

آیا نوع و چینش و حالات قرارگیری طبقات و محفظه های داخل یخچال نیازهای شما را برطرف می کند؟

راهنمای خرید یخچال

قبل از هر چیز شما نیاز دارید که فضای مورد نیاز برای یخچال را اندازه گرفته و با ابعاد محصول که در بخش مشخصات فنی کالا ارائه شده است مقایسه کنید. لذا عرض، عمق و ارتفاع موجود را به دست آورده و به یاد داشته باشید فضای کافی را برای باز و بسته کردن درب یخچال مد نظر قرار دهید. ضمناً متناسب بودن ابعاد یخچال با عرض درب های ورودی منزل از فاکتورهای کلیدی است که باید به آن توجه شود.

ظرفیت یخچال

ظرفیت یخچال ها در رنج وسیعی از ۳ فوت تا بیش از ۳۰ فوت گستردگی دارند. حداقل ظرفیت برای یک خانواده ۲ نفره، ۱۰ فوت می باشد که به ازای هر نفر ، حداقل ۲ فوت باید به آن اضافه گردد.لازم به ذکر است که این اعداد و ارقام  به حجم غذایی که در منزل تهیه می گردد بستگی دارد. به طور کلی برای یک خانواده ۵ نفره ، یخچالی با سایز ۲۵ تا ۲۸ فوت توصیه می شود.

در بحث ذخیره سازی مواد غذایی در یخچال باید به نحوه قرارگیری و چیدمان طبقات ، کشو ها و محفظه ها توجه کرد.
قابلیت جابجایی طبقات در یخچال این امکان را فراهم می کند تا فضای کافی برای قرار دادن ظروف با سایزهای مختلف را داشته باشیم. چنانچه میوه و سبزیجات جزء گرو ه های اصلی مواد غذایی شما می باشد توصیه می شود به منظور ماندگاری بیشتر و حفظ تازگی این مواد، یخچال هایی که دارای کشوی میوه و سبزی با قابلیت تنظیم رطوبت  می باشند را انتخاب نمایید.

نکته قابل توجه این است که یخچال تنها وسیله ای در آشپزخانه می باشد که ۲۴ ساعت شبانه روز  در حال کارکرد و مصرف برق می باشد از این رو  توجه به رده مصرف انرژی و انتخاب یخچالی با رده بالاتر  می تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه برق مصرفی خانوار داشته باشد.

اگرچه ظرفیت، قابلیت ها ، مصرف انرژی و اندازه یخچال از فاکتورهای بسیار مهم می باشند  ولی نمی توان از ظاهر و مدل آن چشم پوشی کرد. یخچال از جمله لوازمی است که به طور معمول برای سال های متمادی از آن استفاده می شود، لذا باید به گونه ای انتخاب شود که ظاهر و مدل و رنگ آن مطابق سلیقه شما باشد.

نکات خرید یخچال

علاوه بر موارد فوق، به مشخصه های مهم دیگری در هنگام خرید یخچال باید توجه کرد که عبارتند از:

نوع سیستم خنک کننده: به طور کلی سیستم خنک کننده بکار رفته در یخچال ها به دو نوع دیفراست (با برفک) و نوفراست (بدون برفک) تقسیم می شود.

آبسردکن: این ویژگی شامل دو نوع مخزنی (دستی) و قابل اتصال به آب شهری (اتوماتیک) می باشد.

پنل دیجیتالی: وجود پنل دیجیتالی بر روی یخچال  موجب سهولت در اعمال تغییرات بر روی دستگاه می شود که در برخی از این پنل ها صفحه نمایشگری نیز جهت نشان دادن دمای داخلی دستگاه بکار گرفته شده است.

قفل کودک: مجهز بودن پنل یخچال به این ویژگی از اعمال تغییرات ناخواسته بر روی تنظیمات دستگاه توسط کودکان جلوگیری می کند.

مینی فریزر داخلی: در برخی از یخچال ها یک محفظه جداگانه در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده است که دمای پایین تری نسبت به سایر بخش ها دارد که از آن به عنوان یک فریزر کوچک استفاده می شود.

هشدار دهنده باز بودن درب: در صورتیکه درب یخچال بیش از مدت زمان معینی باز بماند، دستگاه با ایجاد صدای هشدار شما را مطلع خواهد کرد.

راهنمای خرید یخچال

امیدواریم این راهنمای خرید یخچال برای شما مفید بوده باشد.

خوشحال میشوم نظر خود را درباره راهنمای خرید یخچال بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *